SBI - 2024 - Kapittel 3 - Film 8 - Tilknytningspsykologene
30179
page-template-default,page,page-id-30179,page-parent,bridge-core-3.1.3,cookies-not-set,sensei-bridge,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-30.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive

En Tilknytningspsykologene og folkOm produksjon ©

KAPITTEL 3 – FILM 8

Dersom bildet under med filmen ikke vises må siden reloades.

Innhold knyttet til film 8:

 

  • 2 læringskort

 

Anbefalt rekkefølge: Film, læringskort, refleksjonskort

I denne filmen snakker barnehagelærerne om hvordan vi som voksne kan kjenne oss som udyktige og dårlige dersom barna ikke hører på oss eller i konflikt. Det å ha lydige og samarbeidsfulle barn er forbundet med å være en vellykket omsorgsperson. Filmen drøfter hvordan dette er en umulig standard i en barnehage. Der kan mye skje og det der mange sammen over tid.

REFLEKSJONSKORT

Lede og relatere – omtenksom fasthet

 

Ta frem grafikken fra tidligere i kapittelet: Kjøreregler for trygg ledelse.

 

Utforsk hvordan vi voksne kan være faste, og samtidig relatere oss til barn på omtenksomme og gode måter.

 

Hva tenker du om utviklingsperspektivet som ble presenter i filmen?

 

Anvend dette perspektivet på noen barn som kan være utfordrende å lede. I hvilken retning trenger de å utvikle seg? Se for deg hvordan du vil utøve en omtenksom fasthet i møte med disse barna.

     KAPITTEL 3